Brukerveiledning
Dette er Nortechs Internettkatalog!
Her finner du det meste av hva vi har i vårt produktspekter samlet på ett sted. Fordelen med en internettkatalog er at priser og nye produkter, eventuelt utgåtte produkter, lett kan oppdateres. En vanlig trykket katalog med et så bredt produktspekter som Nortechs, vil være full av feil etter kort tid. Vi må nok likevel også her ta forbehold om at priser kan være feil, men da vil du selvsagt få omgående beskjed om dette. Også bildene og spesifikasjonene kan avvike noe ved små modellforandringer, forbedringer etc.
Hvilke produkter har vi?
Arbeider du med produksjon, tilberedning og /eller salg av matvarer har vi utstyr og maskiner som er av interesse for deg. Nye produkter kommer stadig til, så sjekk vår katalog jevnlig.
Hva med priser?
Sammenlign med hvem du vil. Vi er et veldrevet firma med en liten og effektiv stab.
Men leveringstiden blir vel lang?
Nei, stort sett ikke. Våre lokaler er for det meste benyttet til lager. Vi har følgelig mye som kan leveres omgående, innen 1-2 dager fra oss. Det kan selvsagt hende vi er utsolgt for enkelte varer, spesielt i hektiske perioder, men da vil du få beskjed og du kan selv bestemme om du vil vente på varene eller om du vil avbestille. En del maskiner finnes i så mange utførelser at de av denne, eller andre grunner, ikke normalt vil være lagervare. Bestiller du en slik vare vil du umiddelbart bli informert om leveringstiden og du kan velge om du vil akseptere eller avbestille. Noen varer er det normalt leveringstid på. For disse varene vil ca. leveringstid være oppgitt i produktbeskrivelsen. Vi anser leveringstiden for akseptert ved bestilling av slike varer.
Hva med frakt og transport?
Frakt kommer normalt i tillegg. Varene sendes på rimeligste måte, fortrinnsvis med post. Dersom man ønsker varene sendt på raskere måte vil merkostnad bli belastet. Dersom man ønsker å hente varene på vårt lager må man krysse av i rubrikken 'Hente selv'. Se også avsnittet 'Må jeg betale med kort?' lengre ned.
Er det trygt å handle på internett?
Så trygt som det kan bli. Før du sender bestillingen kan du sjekke at du har bestilt rette varer, at antallet er riktig, at prisene stemmer og at sluttsummen er rett (i tillegg kommer ofte frakt og miljøgebyrer, se egne avsnitt). Og kanskje det beste av alt er at en skriftlig ordre ikke kan feiltolkes. Får du ikke det du har bestilt kan du svart på hvitt vise at det er vi som har skylden for feilsendelsen. Vi er selvsagt klar over at feil kan forekomme og har du ikke fått varene eller ordrebekreftelse innen 3-4 dager ber vi om at du tar kontakt.
Må jeg betale med kort?
Nei! Dersom du har konto hos oss, mottar du varene med vanlig faktura som før. Dersom du ikke har konto hos oss, vil du automatisk få opprettet en hvis grunnlaget er tilstede. Dersom det ikke er grunnlag for å gi kreditt, enten ved at kredittopplysningene ikke er tilfredsstillende eller man har drevet i så kort tid at gode nok opplysninger ikke er tilgjengjengelig, må vi sen be om forskuddsbetaling. Ved oppkrav kommer oppkravsomkostninger i tillegg. Private får normalt varene pr forskuddsbetaling. Det lønner seg alltid for nye kunder å fylle ut firmaets registreringsnummer og alle nødvendige data. Da har vi en bedre mulighet til å foreta en kredittvurdering.
Må jeg bestille over internett?
Nei, selvsagt ikke. Du kan bruke internettkatalogen som et oppslagsverk og kontakte oss per telefon, e-post eller besøk. Det som taler for å benytte bestilling over internett er i første rekke sikkerhet for eventuelle misforståelser, uavhengighet av åpningstider, og ikke minst den effektiviteten vi kan oppnå og som kan gi seg utslag i enda lavere priser. Dersom du er usikker på bruken og bestillingsprosedyren kan du gjerne ringe til oss og vi vil da selvsagt veilede deg.